Facebook?

Jeg arbejder meget med Google, adwords, facebook osv.

Og alt giver mening, pånær facebook.

Det virker som om der er en eller anden tendens til at alle store som små brands skal være kæmpe på facebook, man skal udgive noget hver dag, man skal have aktive brugere osv.

Men, hvorfor?

Jeg har aldrig hørt et firma sige: “Nej, hvor tjener vi meget på facebook” – de fleste jeg taler med taler om at de lige skal nå 10 000 likes, så begynder de at reklamere der inde, eller de taler om hvor mange penge de betaler /like.

Der er aldrig nogen som er igang med at tjene penge der inde.

Pointen med at et firma er på facebook, er vel at tjene penge ikke?

Det passer forresten heller ikke, jeg kender mange firmaer som tjener penge via facebook – men som regel går en meget stor del af deres omsætning tilbage til facebook i pay/klik eller pay/like så det hele går op i et stort 0.

Jeg synes firmaer skal slappe lidt af – yd support over facebook, men lad vær med at forsøge at sælge dér – det kan man alligevel ikke.