SEO gjort enkelt.
Det er slet ikke så svært.
Vælg 3-5 søgeord og gør hvad du kan for at komme op på plads 1 på dem.
Det er ikke mere kompliceret end det…
Du kan gøre det på mange måder, byg links skriv rigtigt godt indhold, køb dine konkurrenters gamle domæner og lav en sblog, køb domæner med søgeordet i sig og sikkert 100 andre ting.
Problemet er nok at vælge de rigtige søgeord.
Alle vil gerne ligge på ultra høj volumen søgeord fx “iPhone”, men problemet for mig er at folk som søger på iPhone hverken vil købe kabler, opladere eller adaptere til iPhones eller have deres iPhone repareret, så det er nok bedre at tage et søgeord som er mindre generelt for mig.
Du kan vælge søgeord du i forvejen ligger godt på eller søgeord som du tror du kan komme op på.
Google Placering 1 kan være den eneste der er værd at gå efter.
Måske skal du også være realistisk – du får ikke placering 1 hvis nuværende nummer 1 er meget billigere end dig, har en meget større side og har et mere kendt brand end dig.
Som så meget andet handler det om forretning gå efter at sælge de produkter du ved du er god til at sælge. Det er altid brugerne som vælger placering 1, så du kommer ikke foran med et dårligere produkt.
Vi skal også lige have noget på det rene.
- Tiden hvor den side med best/flest links eller best Ahref DR score, kommer øverst er forlængst forbi. Du bygger relevans og links for at nå de øverste placeringer også er det brugerne som beslutter hvem som ligger nummer 1,2,3.
- Placeringerne betyder ekstremt meget, jeg har set plads 1 få 70% af trafikken på et søgeord, plads 2 og 3 får meget mindre. Det kan som regel bedre betale sig at få en plads 1 end det kan betale sig at få 3 plads 2’er.
- jeg har også set plads 1 får under 10% af trafikken, det handler om hvad Google ellers viser, de viser nogen gange google places bokse, billeder eller noget helt andet, måske det bedre at ligge der? Det sker også at et søgeord er så fyldt op af Gads at organisk ikke får noget eller meget lidt af trafikken.
Når du er færdig med det 🙂
Så gør det samme med 10 søgeord.
Og så 20.
Og så 20.000 🙂
SEO mere teknisk:
For at opnå en bedre placering på et bestemt søgeord på Google, kan du følge disse trin:
- Nøgleordsanalyse: Undersøg hvilke søgeord, der er relevante for din hjemmeside. Vælg et primært søgeord og et sæt sekundære søgeord.
- Optimering af Indhold:
- Tilpas Titler: Inkluder søgeordet i titlen på din side eller i blogindlægget.
- Meta Beskrivelse: Lav en tiltalende meta beskrivelse, der inkluderer søgeordet.
- Hovedindhold: Sørg for at indholdet er relevant, værdifuldt og indeholder søgeordet naturligt flere gange.
- Teknisk SEO:
- Mobiloptimering: Optimer din hjemmeside til mobilvisning.
- Hastighedsoptimering: Reducer sidens indlæsningstid.
- Struktureret Data: Brug struktureret data til at hjælpe søgemaskiner med at forstå indholdet bedre.
- Linkbuilding:
- Interne Links: Opret interne links mellem relaterede sider på din hjemmeside.
- Eksterne Links: Arbejd på at få kvalitets-backlinks fra andre pålidelige og relevante hjemmesider.
- Brugeroplevelse (UX): Forbedr brugeroplevelsen på din hjemmeside, hvilket inkluderer mobilvenlighed, sidens indlæsningshastighed og en intuitiv navigation.
- Social Signalering: Frem promovering af din hjemmeside på sociale medier for at generere social signalering.
- Content Marketing: Skab og promover værdifuldt indhold, der tiltrækker og engagerer dit publikum.
- Analytics og Overvågning: Brug værktøjer som Google Analytics for at overvåge din hjemmesides præstation og foretag nødvendige justeringer.
- Løbende Optimering: SEO er en løbende proces, så fortsæt med at opdatere og forbedre din hjemmeside baseret på de seneste SEO-tendenser og -retningslinjer.